Κιν/φικη Λέσχη στο Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο "ΕΜΠΡΟΣ".


Η Κιν/φικη Λέσχη "ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΕΣ" σε συνεργασία με το ελεύθερο αυτοδιαχειριζόμενο θέατρο "ΕΜΠΡΟΣ".
θα προβάλλει ένα αφιέρωμα 15+1 ταινιών, με τίτλο "ΚΡΙΣΗ, ΑΠΟΓΝΩΣΗ, ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ, ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ, ΦΑΣΙΣΜΟΣ και ...ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ...". 

Οι προβολές θα γίνονται κάθε Δευτέρα (εκτός απροόπτου λόγω κάποιας επείγουσας εκδήλωσης) και ώρα 21:00 αυστηρά.
Κάθε ταινία θα προλογίζεται, ενώ μετά το τέλος της θα ακολουθεί συζήτηση.

Έναρξη προβολών Δευτέρα 4 Νοεμβρίου.
Επειδή η Κινηματογραφική Λέσχη είναι αυτοδιαχειριζόμενη, 
οι θεατές παρακαλούνται να συμβάλλουν εθελοντικά με τον οβολό τους.


Όλες οι ταινίες θα είναι με ελληνικούς υπότιτλους.
1η ταινία του αφιερώματος
I am a fugitive from a chain gang [Είμαι ένας δραπέτης] - (1932)
Σκηνοθεσία: Μέρβιν Λερόυ
Ερμηνείες: Πωλ Μιούνι, Γκλέντα Φάρελ, Πρέστον Φόστερ
Διάρκεια: 92΄

Από την Ανοιχτή Συνέλευση του ελεύθερου αυτοδιαχειριζόμενου Θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ


*ENGLISH BELOW*

30/10/2013: Από την Ανοιχτή Συνέλευση του ελεύθερου αυτοδιαχειριζόμενου Θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ μετά από τη σύλληψη 2 νέων ηθοποιών στο ΕΜΠΡΟΣ και κάλεσμα συμπαράστασης 12μμ 31/10/2013
Σήμερα, 30 Οκτωβρίου 2013, αστυνομικοί του τμήματος Ακροπόλεως συνέλαβαν δύο νέους ηθοποιούς που έκαναν πρόβα στο Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ. Οι δύο συλληφθέντες οδηγήθηκαν στην εισαγγελία όπου τους απαγγέλθηκαν κατηγορίες για παραβίαση σφραγίδων, διατάραξη οικιακής ειρήνης, και κατ’ επανάληψη κατάληψη δημοσίου κτηρίου. Κρατούνται και θα δικαστούν αύριο 31/10/2013 με την αυτόφωρη διαδικασία.
Εδώ και 2 χρόνια το ΕΜΠΡΟΣ λειτουργεί ως ένας μη εμπορευματοποιημένος πολιτιστικός και κοινωνικός χώρος στην ευαίσθητη περιοχή του Ψυρρή στο κέντρο της Αθήνας. Η σημερινή ενέργεια προφανώς εντάσσεται σε μια πολιτική πάταξης κάθε “ανομίας”, δηλαδή της ελεύθερης έκφρασης, της κοινωνικής αλληλεγγύης , της αυτοδιαχείρισης και της παραγωγής πολιτισμού έξω από τις νόρμες της χυδαίας αγοράς. Η επίθεση στο ΕΜΠΡΟΣ λίγες μέρες μετά την εισβολή στα κοινωνικά ιατρεία, και ίσως λίγες μέρες πριν την επαπειλούμενη έφοδο στην κατειλημμένη ΕΡΤ, δεν αφήνει καμία αμφιβολία για τις προθέσεις μιας κυβέρνησης που μετά την διάλυση των κρατικών δομών δείχνει αποφασισμένη να “ξεμπερδεύει” και με τις δομές κοινωνικής αλληλεγγύης.
Η ανοιχτή συνέλευση του Ελεύθερου Αυτοδιαχειριζόμενου Θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ προχωρεί απόψε σε νυχτερινή πορεία διαμαρτυρίας στο Α.Τ. Ακροπόλεως και σας καλεί αύριο, Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2013, στις 12 το μεσημέρι στο Αυτόφωρο Μονομελές Πλημμελειοδικείο της Σχολής Ευελπίδων (κτήριο 2) για συμπαράσταση στους συλληφθέντες και αντίσταση στον αυταρχισμό της εξουσίας.
Το ΕΜΠΡΟΣ συνεχίζει κανονικά τις δράσεις του και σας καλεί να συμμετάσχετε ενεργά!
***
10/30/2013: From the Open Assembly of the free self-managed EMBROS Theater after the arrest of two young actors at EMBROS – Call for group presence and support tomorrow 31/10/2013 at NOON AT THE TRIAL
Today, October 30 2013, police officers from the Acropolis police station arrested two young actors who were holding rehearsals at the free self-managed EMBROS Theater. The two arrested actors were led to the prosecutor, where they were charged with the breaching of seals, disrupting domestic peace, and repeatedly occupying a public building. They are currently detained, and will be tried tomorrow 31/10/2013 with a flagrante process.
For the last two years, EMBROS has been functioning as a non-commodified cultural and social space in the sensitive area of Psyrri, in the center of Athens. The action of today’s arrest is undeniably part of a bigger scheme of a political wipe-out of “lawlessness”, in other words of the freedom of expression, of social solidarity, of self-management and the creation of culture outside the norms of the vulgar market. The attack on EMBROS, a few days after the invasion of social infirmaries, and perhaps a few days before the threatened raid of the occupied ERT public television-radio station, leaves no doubt about the intentions of a government which appears determined to “redeem itself” of all kinds of social solidarity, after having already dismantled state structures.
The Open Assembly of the free self-managed EMBROS Theater moves forward tonight with a night protest, marching together from EMBROS to the Acropolis Police Station, and invites you tomorrow, Thursday October 31 2013, at 12pm noon to the flagrante process “Aftoforo Monomeles Plimmeliodikio Scholis Evelpidon” (Building 2) to show support for the arrested and resistance towards authoritarianism of power. 
EMBROS continues its program as scheduled and invites you to actively take part and participate!


Δήλωση του Ραούλ Βανεγκέμ για τις συλλήψεις στο Εμπρός



Όταν μια κυβέρνηση καταστέλλει την ελευθερία της τέχνης και την ελευθερία της έκφρασης, δεν έχει πια το δικαίωμα να σφετερίζεται το όνομα της δημοκρατίας, είναι η έκφραση ενός ολοκληρωτισμού τον οποίο είναι νόμιμο να αντιμάχεσαι. Η σύλληψη των μελών του Θεάτρου Εμπρός αποτελεί πράξη ηθελημένου σκοταδισμού, ασύμβατου με το δικαίωμα του καθενός στην παιδεία και τον πολιτισμό. Είναι  υπόθεση του καθενός από εμάς να της εναντιωθεί και να στηρίξει τους χώρους πολιτισμού ως χώρους που οφείλουμε να σώσουμε από τις μαφιόζικες επιχειρήσεις της ιδιωτικοποίησης και τον έλεγχο του εμπορεύματος.
Ραούλ Βανεγκέμ  Φιλόσοφος – συγγραφέας


Quand un gouvernement réprime la liberté de l'art et la liberté d’expression, il n’a plus le droit de s’arroger le nom de démocratie, il est l’expression d’un totalitarisme qu'il est légitime de combattre. L’arrestation de membres du theatre Embros relève d’une volonté d’obscurantisme incompatible avec le droit de chacun à l’enseignement et à la culture. Il appartient à chacun de s’y opposer et de promouvoir les lieux de culture comme des lieux qu'il faut sauver des entreprises mafieuses de la privatisation et de l’emprise de la marchandise.
Raoul Vaneigem, philosophe - écrivain 


When a government represses the freedom of art and the freedom of expression, it no longer has the right to usurpate the name of democracy, it becomes the expression of totalitarianism that is legitimate to fight. The arrest of the members of EMBROS Theater reveals the intention of an obscurantism incompatible with the right we all have to education and culture. It is a concern of everyone to oppose and save cultural spaces from the mafia enterpises of the privatization and the control of the commodity.
Raoul Vanegeim, Philosopher - writer


Kείμενο του Σέρτζιο Τζιράρντι για τις συλλήψεις στο Εμπρός

Μετά την Ιταλία, η Ελλάδα φαίνεται να γίνεται κι αυτή ένα εργαστήριο «εξημέρωσης» ανθρώπων.
Η είδηση της σύλληψης των ηθοποιών στο Θέατρο Εμπρός στην Αθήνα επιβεβαιώνει, δυστυχώς, ότι πίσω από το προσωπείο μιας δημοκρατίας για το θεαθήναι μορφάζει ολοένα και πιο απειλητικά ο μηδενιστικός κυνισμός του αγοραίου ολοκληρωτισμού. Αν ο καπιταλισμός είναι πλέον πλανητική συνθήκη και η θανατοπολιτική του εντείνει την καταστολή, δεν θα πάψουμε να καταγγέλουμε παντού, αδιάκοπα, τις αδικίες του, αντιστεκόμενοι με κάθε τρόπο και μέσο αντάξιο της ταπεινωμένης ανθρωπιάς μας. Με την τέχνη και τη θέληση για ζωή χτίζουμε μιαν άλληκοινωνία πάνω στα ερείπια του παλιού κόσμου.
Σέρτζιο Τζιράρντι, συγγραφέας, μεταφραστής και, γιατί όχι, φιλόσοφος.
 

La Grecia sembra aggiungersi all’Italia come laboratorio dell’addomesticamento dell’umano.
La notizia dell’arresto al teatro Embros di Atene di qualche attore, conferma purtroppo che dietro la maschera spettacolare della democrazia imperversa sempre più il cinismo nichilista del totalitarismo mercantile. Se il capitalismo è ormai planetario e il suo progetto mortifero accentua la repressione, noi denunceremo dovunque, senza sosta, i suoi misfatti, resistendogli in tutte le forme e con tutti i mezzi degni della nostra umanità umiliata. Con l’arte e la volontà di vivere noi costruiremo un’altra società sulle rovine del vecchio mondo.
Sergio Ghirardi, scrittore, traduttore e magari filosofo

La Grèce semble s’ajouter à l’Italie comme laboratoire de la domestication de l’humain.
La nouvelle de l’arrestation au théâtre Embros d’Athènes de quelques acteurs confirme malheureusement que derrière le masque spectaculaire de la démocratie sévit de plus en plus le cynisme nihiliste du totalitarisme marchand. Si le capitalisme est désormais planétaire et son projet mortifère accentue la répression, nous dénonceront partout, sans relâche, ses méfaits en lui résistant par toutes les formes et par tous les moyens dignes de notre humanité bafouée. Par l’art et par la volonté de vivre nous construirons une autre société sur les ruines du vieux monde.
Sergio Ghirardi, écrivain, traducteur et pourquoi pas philosophe




A letter of support for the free self-organized Embros Theater from Teatro Valle Occupato (Rome, Italy) after the arrest of 2 actors on 30/10/2013 
Dear Reader,
We could have understood if it was a bad example of science fiction, but it’s not. And it’s not a show. Unfortunately, it's true. Two actors from Embros Theatre in Athens were arrested because they committed the most atrocious of crimes: rehearsing. But maybe it was because this crime is aggravated by others which are even worse, when they become possible: reclaiming public space, practicing commons and believing in culture as a primary right. This authoritarian, illogical, and repressive act of arrest is simply unacceptable. As we are able, from Rome, we would like to RE-ACT!  
Participants of Embros: What you’re building together is strong, durable and inspiring. We are with you with eyes and heart wide open. This letter is a small gesture of solidarity, but we really want to encourage you guys to never give up.
Teatro Valle Occupato

Letter in support of Embros Theater from Jenny Marketou (interdisciplinary artist and educator)
November 7, 2013,
To whom it may concern,
I am Jenny Marketou (Athens/New York) interdisciplinary artist and educator based inNew York City. As a cultural practitioner during my frequent visits in Athens I had the opportunity to attend several events organized at Embros Theater.
I realize that at times of crisis culture is a crucial and active ingredient in the construction and shaping of the contemporary city like Athens and  Embros Theater provides a unique global platform which showcases and hosts artistic practices, campaigns, theories, and practicalities that accompany this phenomenon.
Embros Theater has established itself by a diverse self organized group of people who believe in the active role of culture and taking art seriously have transformed Embros Theater to a place making which has become a catalyst in contemporary culture’s current and potential role in the expanding metropolis such as Athens.
It is unethical to prosecute people who have battled to endure this space and who have contributed in creating arts communities, which are invested in the connection between social justice and art with an impact on the viability of the city.
With this letter I am asking your profound consideration on this matter and all efforts to prosecute individuals or directed against Embros should be dropped immediately.
I am a fan and supporter of Embros.
Jenny Marketou

Κείμενο συμπαράστασης από το Σωματείο Εργαζομένων στο Χώρο του Χορού (Σ.Ε.ΧΩ.ΧΟ) στους δύο ηθοποιούς που συνελήφθησαν στο Εμπρός

Το Σωματείο Εργαζομένων Στο Χώρο του Χορού συμπαραστέκεται στους δύο ηθοποιούς  που δικάζονται στις 14 Νοεμβρίου με τις κατηγορίες  για παραβίαση σφραγίδων, διατάραξη οικιακής ειρήνης, και κατ’ επανάληψη κατάληψη δημοσίου κτιρίου μετά από μήνυση κατά αγνώστων που άσκησε το ΤΑΙΠΕΔ.
Το Θέατρο Εμπρός είναι παράδειγμα λειτουργίας και αυτοδιαχείρισης τα τρία τελευταία  χρόνια που θα ζήλευαν πολλοί δημόσιοι οργανισμοί. Η πολιτεία αντί να εναντιώνεται, θα έπρεπε από την πρώτη στιγμή να χρησιμοποιήσει αυτό το παράδειγμα λειτουργίας για όλους τους καλλιτεχνικούς φορείς και οργανισμούς που έχει υπό την εποπτεία του και όχι να πατρονάρει και να χρηματοδοτεί τους υπερχρεωμένους καλλιτεχνικούς οργανισμούς. Το Θέατρο Εμπρός θέτει ως πρωταγωνιστή τον άνθρωπο πέρα από κάθε καλλιτεχνική ιδιότητα. 
Ζητάμε την αθώωση των δύο ηθοποιών και την παραίτηση του κράτους και του ΤΑΙΠΕΔ από την διεκδίκηση ενός χώρου που ανήκει στην κοινωνία που τον χρησιμοποιεί είδη με μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή. Καλούμε τα μέλη μας να δείξουν έμπρακτα την συμπαράστασή τους στις 14 Νοεμβρίου στα δικαστήρια (Συγκέντρωση-Διαμαρτυρία).
Σ.Ε.ΧΩ.ΧΟ  Σωματείο Εργαζομένων Στο Χώρο του Χορού http://tinyurl.com/npykfwg


Letter In Support Of Embros Theatre by Nuovo Cinema Palazzo, Rome
To whom it may concern,
only few days have passed since the euromediterranean meeting of Agora99 took place in Rome. It has been a fertile occasion of encounter and exchange among several collectives, associations, networks and active citizens, all sharing a common interest in questioning the way democracy is actually taking shape at both local and European scale.
As one of the hosting spaces and organizers of the meeting, Nuovo Cinema Palazzo had then the chance to renovate closeness and solidarity with all those people who, in Greece, are now resisting, carrying out struggles for the advancement of citizens rights and fighting against those neoliberal policies that are threatening the very life of democracy.
We do believe that theatre, as well as arts and culture in general, constitute fundamental elements in sustaining and promoting a public space: an unavoidable political precondition through which critical thought and freedom of expression must be preserved and nourished, at any time.
For this reason, we all look with great concern at recent prosecution measures that Greek authorities are adopting  against acts of reappropriation of citizenship spaces, such that of Embros Theatre and ERT. Both, in fact, are widely internationally recognized as legitimate responses to an economic crisis that is progressively eroding rights and equality, fostering new forms of segregation, marginality and subalternity.
We think at Europe as a political space whose cultural core lies on openness, hospitality and dialogue with diversity. An heterogeneous common space of culture, that of Europe, with Greece as its political cradle, holding the shared heritage of democracy. An European political space of critical standing up against any form of repression, violation, dispossession, exploitation which now appear instead as the main weapons through which financial and political institutions are imposing economic standard priority on the survival of democracy.
If  democracy is the common political ground of all European countries, then, any form of criminalization and physical violence against individuals, as well as Embros and ERT themselves, must stop immediately!
Rome, 10th November 2013
Letter in Support of Embros Theater by Sabu Kohso
Dear Occupyers of Empros Theater,
Your struggle has a great significance for all of us globally, the human bodies struggling for various reasons, with varied aspirations, in different parts of the world. Now it is increasingly clear that our enemies are one, those exploit and oppress us in different forms. Meanwhile the form of struggle you are creating -- occupation -- is today the basis of all projects based upon our desperation, anger and joy. Good luck, comrades at Empros Theater!
Sabu Kohso


Letter in Support of Embros Theater by Gigi Rogero (Commonware)
In the Spring of 2012 we took part, with many other comrades of various countries, in the organization of a European meeting. Less than two months before, the 12th of February, there has been the great insurgence in Syntagma square and in the streets of Athens against the austerity and the memorandum. And it was in continuity with the insurrections in North Africa, the acampadas in Spain, the Occupy Wall Street, and the global movement within the global crisis. Everywhere we felt the necessity not only to give solidarity with the struggles in Greece, but to generalize that struggles. Because we live in a common condition, and we need a common struggle. For this reason we choose Athens for a European and transnational meeting, and we choose the Embros Theatre because it is an extraordinary example of our daily efforts to fight the austerity policies, to create new forms of cooperation, to take on our hands our lives. Embors is what we call an institution of the common, that is to say, the exemplification of a process of autonomous organization of the living labor.
In the days of the meeting we met a lot of artists and precarious workers, we met people of the neighbourhoods committees and the workers of self-managed factories, we discussed and we recognized together in a common space.
For this reason we support you: it is a matter not only of solidarity, but of commonality. For this reason we cry out: We are all Emrbos, hands off from Embros!
With love, see you on the barricades!
Gigi Roggero (Commonware)





Support from TAK Theater Aufbau Kreuzberg, Berlin


On behalf of TAK Theater Aufbau Kreuzberg I want to express our solidarity for our colleagues. Especially in times of crisis free spaces for the expression of thoughts and arts and communication are needed. We are with you!



Ψήφισμα της 1ης Δημοτικής Κοινότητας Δήμου Αθηναίων

1. Να παραμείνει το Θέατρο Εμπρός χώρος πολιτισμού και κοινωνικής προσφοράς στην περιοχή
2. Να εξαιρεθεί το ιστορικό (χαρακτηρισμένο μνημείο) κτίριο του Εμπρός
από τη δικαιοδοσία του ΤΑΙΠΕΔ.
3. Εκφράζει τη συμπαράστασή του στους 2 ηθοποιούς που δικάζονται την Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου 2013







Φεστιβάλ αυτοοργανωμένης θεατρικής έκφρασης #2

για έναν πολιτισμό που αναφέρεται στην αυτενέργεια, τη συλλογικότητα και τις ανάγκες από τα κάτω”
30 Οκτ – 3 Νοε 2013


Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ (Ρήγα Παλαμήδη 2, Ψυρρή)
  •     Τετάρτη 30/10 Πέρσες του Αισχύλου, Τσιριτσάντσουλες
  •     Πέμπτη 31/10 Εχθροί εξ αίματος του Αρκά, Buffonata
  •     Παρασκευή 1/11 (ΕΚΤΑΚΤΩΣ) Πέρσες του Αισχύλου, Τσιριτσάντσουλες 6:30 μμ,                             Ο τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού (και μερικών άλλων ανατρεπτικών) του Ντάριο Φο,         Μηχανικοί του Φθηνού Μελοδράματος 9:00 μμ
  •     Σάββατο 2/11 Ανάκριση του Πέτερ Βάις, Facta non Verba
Κατάληψη Λέλας Καραγιάννη 37
Κυριακή 3/11  Το Δώρο, Θεατρικός κύκλος Ανάπλους
Γιορτή μετά μεζέδων και μουσικής
Γενική ώρα έναρξης 9:00 μμ
Είσοδος Ελεύθερη

(…) Τα μονοπάτια που οδηγούν στα νοήματα
Χρειάζονται ξανά σημάδια
Αρνήσεις, όνειρα πράξεις
Που εμπνέονται από την ποίηση εκείνων των δρόμων
Όπου δεν προσπερνάς
Αλλά συναντιέσαι
Και στέκεσαι
Ό, τι κι αν έχεις μπροστά (…)
**********************************************
ΣΧΟΛΙΑ ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΤΡΙΩΝ – ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΤΩΝ :
Georgia Beska
Στους αυτοδιαχειρζομενους χωρους , μαθαινουν οι ανθρωποι να διαχειριζονται τα εγω τους…την ελευθερια τους , την αυτονομια τους…εκει μαθαινουν να συνεργαζονται ,να συνυπαρχουν και να συνδημιουργουν με βαση το κοινο οφελος…κι οχι τα προσωπικα τους συμφεροντα…πολυ επικινδυνα πραγματα δηλαδη …εκει μεσα διαμορφωνονται συνειδησεις και διαπλαθονται χαρακτηρες …ακομα πιο επικινδυνο…το χειροτερο δε ολων..ειναι οτι εχουν το θρασος να διεκδικουν και να ζωντανευουν καποιους εγκατελλειμενους δημοσιους χωρους που ετσι κι αλλιως ανηκουν στους πολιτες, δημοτες
Χριστινα Σαββατιανου
Καλά τους κανανε, δεν μπορούν να εμποδιζουν μερικοί ηθοποιοι πιθανώς αναρχοάπλυτοι ή χειρότερα ακόμη κομμουνισταί την αναπτυξη του Ταμειου αξιοποιησης της κρατικής περιουσίας νισάφι πια
John Kaps
Προβοκάτσια εγκάθετων (απ’το χώρο των καλλιτεχνών) μπάτσων για να πάει καλά το πενθήμερο. Και πέρα απ΄τα αστειάκια υπάρχει ένας “πόλεμος χαμηλής έντασης” όπου βολιδοσκοπούν αντιδράσεις. Μπαίνουνε σε καταλήψεις, στέκια, στο Κοινωνικό Ιατρείο Ελληνικού, μαζεύουν κόσμο δεξιά αριστερά. Κλωτσάνε μαλακά το κουφάρι των αντιστάσεών μας να δούνε μπας κι αντιδρά ακόμα, μπας κι αναπνέει. Είμαστε ζωντανοί ; Ας είμαστε εκεί.